Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, december 18, 2006

klappar till andra ... och till mig...

Jag var uppe på stan när affärerna öppnade i går och det var väldigt lugnt och skönt. Hade lite tankar inför de sista julklapparna, men inget uttalat, trots det gick det snabbt och lätt att hitta det jag ville ha. Tror det blir bra klappar det här. Nu har jag också slagit in allting (förutom mammas stora paket) och börjat packa ner det i väskor så jag ska få med mig det på bussen.

När jag var klar med stan så ringde jag M. Vi hade bestämt att vi skulle cykla bort till julmarknaden för att köpa senap. Eftersom det var kallt i går så klädde jag på mig ordentligt. Det här hade jag på mig:




Svart tröja Åhléns
Grön kofta Zara (jättefin, men den luddar som bara den och noppar sig något otroligt)
Svart kjol HM
Svarta tights Gina tricot
Gröna knä-raggsockar, farmor
Gröna stövlar, Vagabond


Och så hade jag såklart jacka, vantar, halsduk och basker också :)


Eftersom det var så kallt i dag när jag vaknade så tog jag samma kläder i dag. Kanonbra!

Väl på julmarknaden så hittade vi senap som vi skulle och sedan var vi på väg till cyklarna när jag ser världens finaste fågelväska (har jag sagt det där om jag och fåglar? ;) Det var några som gjorde väskor, t-shirts och babykläder under namnet Things we do. Väskan med det fina fågeltrycket kostade 120 kronor och den är så himla fin. Jag älskar när folk gör egna saker och säljer.

Min nya väska, en liten klapp till mig.. hihi