Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, december 19, 2006

dokusåpa:nyabilen3

Nu händer det grejer.
I morse ringde jag bilfirman i Karlstad för att höra om det är ac på den blåa Skodan. Det var det! Men det är inte vinterdäck och inte stereo. Ny vinterdäck kostar 5400 kronor och bilens utgångspris är 78 500 kronor. Jag försökte inte pruta på den.
Hittade samtidigt en annan Skoda, men i Fagersta: Den har kombi, den är blå, från 2004, har gått 2400 mil och den har utgångspris 85.000.
Eftersom det är AC och även stereo och dragkrok tänkte jag att den var ett alternativ.
Jag ringde pappa som åtog sig att hänga med och köpa den och även att ringa och höra lite mer om den. För en halvtimme sedan ringer pappa. Han har förhandlat med bilhandlaren och fått med begagnade vinterdäck och full tank. Dessutom har han prutat ner priset till 78.000 kronor!

Det är ju helt sjukt! Nu ska min farbror (som lägligt nog bor i Fagersta) kolla på bilen och vi måste bestämma oss i dag. Vill vi ha bilen kan jag hämta den på fredag.

Förlåt om det varit mycket om bilar på sistone, men det är allt jag har på hjärnan. Jag har alltså hjul på hjärnan i stället för jul (ja så skojig blir man när man bara tänker på bilar).