Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, september 18, 2006

Mamma mia?

Bara några minuter in i Mamma mia så började jag undra vad som var grejen med musikalen. Och egentligen var det inte så svårt att förstå (jag borde väl fattat innan jag fick dit): grejen med Mamma mia är att Björn och Benny ska tjäna ännu lite mer pengar. Hela föreställningen var egentligen bara ett substitut för att få spela deras låtar, det var som att de tagit låtar och sedan gjort allt de kan för att få en historia till låtarna. Och de fick en historia, men en väldigt svag sådan, en tråkig historia, och inte ens skådespelarna kan backa upp det till att bli bra. Inte heller var det särskilt roligt, eller sorgligt eller berörande. Jag skiter helt enkelt i vad som händer. Att det dessutom är en musikal som ännu än gång befäster könsroller (oh, jag vill bli en riktigt brud som överlämnas i kyrkan av min pappa) gör inte saken bättre.

Men, det var en okej stund. Jag klappade med i varenda låt (fastän jag fick inse att jag var den enda på hela Cirkus som gjorde det, svenskar är tråkiga) och de allra flesta sjöng och dansade riktigt bra.

Mitt betyg: IG icke godkänt

Ps. obeservera att jag är en person som gillar musikaler och inte har problem med att folk brister ut i sång mitt i en scen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag klappade lite också!

Håller med om kommentarerna.

Kvällen i Stockholm var kul dock! Båten, Tiffany's och glassen...mmmmmmmmm.

Love & Peace

9:57 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Jag tycker faktiskt att hela resan var bra, även om Mamma Mia var sådär.

10:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Usch nu blir jag så ledsen, då jag fullkomligt älskade den musikalen - musiken (underbar!), skådespelarna och storyn! /Ida

10:15 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Ida: Förlåt! Men jag har förstått att många gillar den eftersom den går för utsålda hus :)

3:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home