Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, augusti 20, 2006

herrekipering som går i graven

Samhället jag kommer ifrån har en herrekipering som funnits sedan 50/60-talet och som hela tiden ägts av samme man. Han är rikast i samhället och äger allting i sin butik. Det har gjort att när han köpt in kläder så har han satt ett pris beroende på inköpspris och sedan har kläderna haft kvar det priset. Han har aldrig haft rea utan bara kontinuerligt tagit in nya kläder när det behövs. Det betyder att det finns massor av kläder från 50-talet och framåt i ursprungsskick och med det pris han satte den dagen han köpte dem, kvar. Hans affär är en guldgruva för second hand-entusiaster eftersom kläderna är lika billiga (om inte billigare) som second hand, men nya.
Nu till hösten sätter han stopp och stänger herrekiperingen och har börjat med utförsäljning, 40 procent. I helgen var jag där för att fynda lite kläder till M. Det finns mycket spännande, som manchesterjeans från 60-talet, badbyxor till småpojkar från 50-talet, grilliga t-shirts från 80-talet, blommiga slipsar från 70-talet osv. Eftersom det redan var urplockat blev det bara en t-shirt från (vad jag skulle tippa) tidigt 80-tal till M. Han har inte sett den än, så jag får återkomma med vad han tycker.