Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, augusti 29, 2006

hellre godtrogen är misstänksam

Någonting som irriterar mig är när folk pratar nedlåtande om bostadsområden som de aldrig sätter sin fot i, så kallade miljonprogram, förorter, slummen och så vidare. Nästan varje dag får jag höra nedlåtande saker om sådan områden i stil med "där skulle inte jag våga gå en sen kväll", "ska du dit? akta dig för alla shalla shalla", "se upp så du inte blir rånad", "dit kan man inte åka, där händer bara massa skit".
Jag har flera gånger bott i sådan här områden och jag har alltid tyckt väldigt bra om områdena. På mitt jobb säger de att jag kommer från landet och således tror gott om alla, jag är godtrogen. Jag kan hålla med om att jag är godtrogen, men hellre tror jag gott om alla tills de visar motsatsen än är misstänksam och fördomsfull om saker jag inte ens vet något om.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller med dig! Vad är mer segregerat liksom, Lindö eller Hageby?!

4:07 em  
Blogger Anna-Karin said...

Jag har också en massa fördomar, men att bli medveten om dem är i alla fall ett första steg.

1:12 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller verkligen med!!

10:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home