Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, augusti 28, 2006

egoisktiska neggotankar

Rätt ofta när jag - till exempel - sitter ner kan jag tycka att tröjan är för tajt och att jag ser ovanligt tjock ut. Kanske är det magen som ser ovanligt stor ut, eller låren, eller kanske får jag en konstigt dubbelhaka. Då kan jag fundera på det hur länge som helst och försöka hitta alla möjliga poser så att det inte ska synas.
För ett tag sedan läste jag någonstans att det här är rätt vanligt, men att man seriöst skulle tänka till, för hur egocentrisk är man egentligen inte? Där sitter jag i ett rum med flera andra och jag tror att alla tittar på mig och reagerar på min mage som ser stor ut i de här jeansen. Varför skulle alla andra bry sig om det?
Så jag försöker att tänka på det, varför skulle någon se och om de gjorde det, varför skulle de bry sig?