Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, juli 03, 2006

shopping

Hörde på radion att man shoppar mer när man är stressad, hungrig, trött och varm. Det är sant. Man (=jag) tänker inte så mycket. Jag tänker att jag tänker efter när jag kommer hem och så plockar jag på mig allt jag hittar. Men ibland kan det bli lyckokast i alla fall. Som i fredags.
Min garderob har länge saknat vita tajts, smala jeans och koftor. Jag trodde inte det var sant när jag hittade vita och svarta tajts på HM. Underbart! Slängde även med två tjockar tröjor från rean till M som blev glad. Gick sedan på Gina Tricot som hade jeansrea på alla jeans utom ett par smala mörka. Men eftersom jag kunde ha dem och priset var överkomligt (499:-) så köpte jag dem. När jag skulle betala sa den ena tjejen i kassan till den andra att det inte var rea (vilket jag ju fattat) och de diskuterade en stund. Det fick mig att börja undra om de inte var rea på andra Gina Tricot i stan, så jag gick dit. Tyvärr var de inte på rea där heller, men jag hittade ett par svarta smala, på rea! Så jag köpte dem med! Det enda som behövs nu är en vit och en svart kofta, men i den här värmen så känns det inte som någon nöd.

Resan till Vilnius (som är betalad) och de här sakerna har kostat en hel del, men dessvärre har jag upptäckt att många saker har börjat ta slut hemma: shampo, balsam, peeling, mousse osv. Jag brukar inte lägga ut så mycket på det, men det är trist när allt tar slut på en gång. Även fast man har fått semesterlön denna månad...