Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, juni 27, 2006

våga ringa trots konflikter

Jag är rätt dålig på att ta konflikter, eller rättare sagt, jag är skitdålig så jag struntar oftast i det. För många veckor sedan skrev jag en artikel (som jag fortfarande står för). Någon dag efter publicering så ringer en av säljarna för att sälja en annons till den mannen jag intervjuat. Efteråt berättar säljaren för mig att mannen varit arg för det jag skrivit i artikeln. Hon har försökt med att koppla in honom till mig, men det ville han inte.
I dag var jag tvungen att ringa honom angående en annan sak till en annan artikel. Efter ett tag när han svarat på lite frågor så säger han att han måste dra allting ordentligt för mig för annars blir det fel och sedan drar han historien om den dåliga artikeln. Jag frågar då varför han inte ringde upp direkt och pratade med mig, men det har han inget svar på. Han säger bara att han egentligen inte vill säga något till mig, men att han gör det ändå, fast han litar inte på att det blir rätt.
Jag är väldigt stolt över mig själv som ringde upp mannen, trots att jag visste att han förmodligen skulle ta upp det där igen. Och jag tycker jag skötte mig bra. Ingen idé att börja argumentera, utan i stället säga att han får ringa mig om det är några problem. Jag står fortfarande för det jag skrev och det är han som sitter i en beroendesituation gentemot mig.
Bra gjort Anna-Karin!