Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

fredag, juni 30, 2006

plötsligt var hon bara där

För några dagar sedan såg jag min frisör (hon som var så bra som en dag bara försvann och som de sa var sjukskriven och aldrig mer skulle komma tillbaka, hon som förstod mitt hår och var så tillmötesgående) på Ikea. Hon kollade bland bebisgrejerna och var lite rund om magen. Jag ville bara springa fram och fråga om hon jobbade igen, om hon börjat jobba någon annanstans (innan hon ska få sin bebis då) och säga att hon är den enda som förstår mitt hår, som förstår mig och som gör att jag skulle våga gå till frisören igen.
Men så kan man väl inte göra, så jag gjorde det inte. För om hon sjukskrev sig för att hon var utbränd ska man kanske inte påminna henne om jobbet. Men tusan alltså... mitt hår...


Ps. Vi var på Ikea för att kolla in nya madrasser till sängen. Vi kom fram till vilken vi ville ha, den finns lite billigare och lite dyrare. Det konstiga är att om man köper den billiga så kostar 2 sängar à 80 cm 3000 kronor, men köper man en stor à 160 cm blir det 3300:-. Om man däremot köper den dyra varianten kostar 2x80 cm 5600 kronor, men 1x160 cm 4000 kronor. Konstigt. Det lutar åt den dyra varianten, men i 160 cm sängmodellen.