Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, juni 29, 2006

trädgårdsblogg

Det växer i trädgården och jag fattar egentligen ingenting. Jag lallar runt, rensar lite ogräs, vattnar lite, klipper lite gräs och ändå växer det så det knackar. Här är några av underverken:


Squashplantan har växt till sig, man kan ana en liten frukt också (under gula blomman till vänster)

Smultron är egentligen ogräs och det sprider sig verkligen jättesnabbt. I ett mörk hörn i trädgården, under äppelträdet breder smultronen i min trädgård ut sig, och det får de gör om de vill. Mums, snart är de klara.

Rosorna har slagit ut, det här är ljusrosa rosor vid vardagsrumsfönstret.

Och här är en av rosorna i närbild, så fin!

Till vänster har jag rädisor och till höger rucola. Har redan skördat lite rucola och den var jättegod.

Kryddorna har verkligen växt massor. Basilikan till vänster är stor, trots att jag norpade av massor av blad och gjorde pesto i måndags.

Nu ska jag packa ihop och dra mig hem från jobbet till min gräsmatta som ska klippas!

2 Comments:

Blogger glamflikka said...

tur inte jag är där och fördärvar er trädgård!

4:36 em  
Blogger Anna-Karin said...

det är ingen fara, jag vill ha dig där så jag har någon som vattnar när jag är borta.
förresten, den där grannen som frågade om du var tvungen att ta vatten från deras vattenkran, han har flyttat nu.

1:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home