Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

måndag, juli 24, 2006

ett bra jobb

När vi väntade på bussen/tåget som skulle ta oss hem från Arlanda så tryckte vi i oss lite energi på Donken i Sky City. Efter en stund säger jag: Det är nog inte så trist att jobba på McDonalds. Varvid M kontrar med: Du måste nog verkligen byta jobb om du börjar längta efter att jobba på McDonalds.
Kom på att om jag inte var rädd för sjukhus och sprutor så skulle nog sjuksköterska vara perfekt jobb för mig. Där gör jag nytta och jag får ta hand om människor. Sa det till M och frågade om han kunde komma på något annat som var liknande, men utan sjukhus och sprutor. Truckförare svarade han. Truckförare!

1 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Vi pratade om det senare igen och då sa M att jag inte alls sagt att det skulle vara ett jobb som var likt sjuksköterska... det blir inte lika kul då...

Det var underbart skönt och lugnt.

10:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home