Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

söndag, juli 16, 2006

räkna får?


Det är mitt i natten och jag kan inte sova. De som känner mig vet att det är något konstigt. Det spelar egentligen ingen som helst roll hur jag mår eller var jag är, jag sover alltid. Även när jag inte ska, eller där man inte kan sova. Det är därför jag inte vill köra bil själv när det är mörkt. Jag är rädd att somna. Men nu är jag vaken.
Eftersom jag alltid somnar så vet jag inte riktigt vad man gör när man inte kan somna. Räkna får? Dricka mjölk? Avslappningsövningar? Gå upp och vänta tills man blir trött igen?
Har gjort det sista. Hamnade här, lyssnar på ipoden samtidigt som jag låter timmarna gå. Men ändå skönt att veta att när jag somnar får jag sova tills jag vaknar.
Tänker på många saker, det här, det här och det här och det här.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

när man inte kan sova är det största tricket att inte göra en stor sak av det - för då blir det stört omöjligt att somna. Gör något stillsamt som att läsa lite. I sängen. Eller filura lite. Det är också väldigt lugnt. Jag hoppas du fick dig lite sömn och att du är utvilad när du vaknar. Kram!

11:39 fm  
Blogger Anna-Karin said...

kram! jag somnade tillslut vid fyra på morgonen. känner mig lite mosig nu.

12:33 em  
Blogger glamflikka said...

tänk dej när du bara kunde sova inne hos mamma och pappa !! haha

4:28 em  

Skicka en kommentar

<< Home