Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, juli 13, 2006

tankar

När jag inte har stressen hängande över mig försöker jag komma på vad jag vill. Vad vill jag göra med mitt liv? Vad vill jag jobba med och var vill jag bo?
Men det är inte lätt att hitta svar ens när man låter tankarna sväva fritt. Jag vet i alla fall att jag inte vill jobba som journalist, i alla fall inte inom nyhetsarbete. Och eftersom jag inte vill jobba med nyheter så kan jag heller inte finna någon riktig mening i det jag gör. Jag tror det är en av sakerna som är jobbigast med mitt jobb, jag finner ingen mening i det. Jag vet inte varför jag gör det och inte för vem. Det är inte viktigt för alla att finna mening, men det är viktigt för mig.
Så vad passar mig, som jag finner mening i? Mina tankar går igen åt lärarhållet, men jag vet inte om jag klarar av det. Och vilket val jag än kommer att göra så kommer det kosta pengar, och tid. Och jag kan inte bara vakna upp om några år och komma på att "nähe, det här var inte heller roligt".