Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

tisdag, juli 04, 2006

avslutning på dagens sko


Kanske tog jag mig lite vatten över huvudet när jag drog igång en serie om mina skor för nu sitter jag här och har ingen aning om egentligen vilka jag inte visat. Dessutom har det tillkommit några par under resan. I alla fall. Här kommer de sista jag hade fotade, på något sätt blir det en avslutning. De jag använder mycket finns ju ändå på outfit-bilderna.
Något bra har serie medfört i alla fall, jag har använt skor jag inte använder så ofta, för att komma på att jag inte kan ha alla. Det i sin tur har gjort att jag börjat fundera på att göra mig av med dem och sedan uppdatera efter vad jag behöver. Det är inte gjort än, men på gång.

Här är de sista skornas beskrivning:
Övre raden: 1. Jag köpte dem vintern 2004 i en kinabutik i Stockholm för ungefär 100 kronor. Jag trodde att kinaskor var på väg bort och kände mig tvungen att köpa när jag hittade. Sulan är lite konstig och mjuk, men de är fina.
2. Sommaren 2004 köpte jag de här kinaskorna i Karlstad. Jag använde dem massor och och gör fortfarande. Tyvärr så töjer sig ju tyg. De har inte lika bra spänne som de svarta utan öppnar sig ibland.
3. De röda ballerina köpte jag när det var 20 % rabatt på hela Din skos sortiment, priset blev drygt 200 kronor. Tyckte det var överkomligt för ett par skor som bara är fina. De funkar bra, men ger skoskav vid för mycket användande.
Nedre raden: 1. Kilklackarna från Skopunkten köpte jag i våras och jag tycker de är jättesnygga. De är lätta att gå i, men kilklacken är i hårt material så man får ont i ryggen och fötterna efter ett tag, tyvärr.
2. Flip flopen från Indiska köpte jag 2003. Jag hade letat efter dem i rätt storlek i massa olika Indiskabutiker innan jag hittade dem i Norrköping. De räddade min sommarsemester i Prag där det var otroligt varmt. Flip flop är underbara skor när det är varmt, så det är konstigt att jag inte har fler par.

Självklart kan man klicka på bilden för att se den lite större

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Blir helt avis på dina kinaskor! Vilka fina! :)

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag vill ha de röda kinaskorna!

10:09 fm  
Blogger Anna-Karin said...

Tack!

Jenny: är det inte sådana du hittat i Göteborg? Kan kolla i bohembutiken här annars.

11:14 fm  

Skicka en kommentar

<< Home