Kärt barn har många namn

Egentligen kan man kalla den här bloggen Ketchupeffekten, för ibland kommer ingenting och så en dag så kommer det massor.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

30nånting tvåbarnsmamma till Barnet (2010) och Bebisen (2013). Jobbar med kommunikation och gillar Berlin och att bada. Bland annat. Finns på Twitter och Instagram @annarosv

torsdag, juni 08, 2006

luktar illa

För att komma till innergården på mitt jobb måste man ta sig via en passage som är ute, men ändå inne. Det är gata och kallt, men det är ändå tak. Där går många in till sina jobb och det finns cykelparkering. På dagtid är det öppet ut till gatan. Eftersom jag jobbar nästan i centrum så brukar den här lilla passagen, eller om det är stängt: dörren till passagen, användas till toalett under helgerna. Det gör att det nästan alltid luktar piss i passagen. Dessutom brukar de som jobbar i huset brevid använda passagen som sitt rökrum. Okej, det är ute (på ett sätt) men ändå inte, röken stannar kvar därinne. Så varje dag när jag ska till jobbet måste jag cykla igenom och leta efter nyckeln i den piss- och rökluktande passagen. Fy tusen vad äckligt.

1 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Varje helg vettu... om man inte vill ställa cykeln framför lokalen = den kanske blir snodd.. trist

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home